Spoštovani,
v pomoč pri oddaji letnih poročil smo pripravili seznam najpogostejših težav in predloge rešitev.
- Prikaz napake »Koda 22«
Pri podpisovanju letnih poročil naletite na napako »Koda 22«. Napaka se pojavi v primeru, ko nameščena komponenta proXsign ne zazna celotne verige digitalnih potrdil. Vzrok je največkrat v manjkajočem oziroma neustreznem korenskem in vmesnem digitalnem potrdilu. V sistem ju dodamo s pomočjo navodil. V primeru nejasnosti se prosimo obrnite na ustreznega izdajatelja digitalnih potrdil.
- Brskalnik ne zazna KDP-ja
Vam kvalificiranega digitalnega potrdila ne ponudi kot možnosti za podpis, prav tako pa ga ne morete dodati v vaš uporabniški račun? Najpogostejša težava je, da je uporabnik pred obiskom portala AJPES obiskal in z istim certifikatom podpisoval dokument v spletni banki ali na e-Davkih. Brskalnik (vsa okna iz zavihke) zapremo in ponovno odpremo ter se prijavimo v AJPES.
Podobno kot pri primeru »Kode 22«, je možno, da prav tako obstaja napaka v verigi potrdila, ali pa korenski del ni nameščen. Tega lahko namestite s pomočjo sledečih navodil. Tudi to lahko povzroči, da veriga potrdil ne bo zaznana.
Nekateri uporabniki s protivirusnim programom prav tako lahko naletijo na težave, ker jim le ta blokira izvajanje klica za podpis. Navodila za reševanje najdete tukaj.
- Težave pri podpisu z Rekono
Uporaba REKONO podpisnega sredstva je možna v obliki podpisa s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali pa s SI-PASS. To poročevalec stori tako, da svoj uporabniški račun poveže s SI-PASS, oziroma odjavi iz lokalnega uporabniškega računa in se ponovno prijavi s SI-PASS. Elektronsko podpisovanje se tako izvede z REKONO v SI-PASS v kolikor ima poročevalec ustrezen REKONO nivo prijave. V primeru težav na SI-PASS straneh se obrnite na 080 20 02, v primeru težav na REKONO straneh pa se obrnite na njihovo podporo, če pa imate težave na straneh AJPES, se obrnite na našo tehnično podporo.
- PDF-ja ne zazna oziroma ne naloži
Pri oddaji LP v PDF imajo nekateri uporabniki težave zaradi velikosti datoteke. Posebno v zadnjih dneh oddaje LP, priporočamo uporabnikom, da oddajajo datoteke manjše od 10 MB. Velike datoteke lahko zmanjšate s spletnimi orodji, recimo SmallPDF.
V kolikor uporabniku javi, da PDF datoteke ne zazna kot PDF, naj datoteko odpre v Acrobat Readerju, Izbere Datoteka>Tiskaj> ter v dialogu kot tiskalnik izbere Microsoft Print to PDF ter izbere možnost tiskanja v sivinah ter kreirano datoteko odda.
- Težave pri uporabi podpisne komponente ProXSign
Za podpisovanje letnih poročil se pri lokalni prijavi uporablja komponento ProXSign. V kolikor je nimate nameščene, jo prenesite in namestite. V kolikor jo imate nameščeno, pa vam je ne prepozna, je možno, da je vaša ProXSign komponenta zastarela in neposodobljena, ali pa je potekel certifikat komponente. Težavo rešite lahko tako, komponento prenesete in namestite. V kolikor vam po končani namestitvi javi dve opozorili glede korenskega potrdila komponente, za odstranitev starega in namestitev novega, v obeh primerih izberete izbiro DA. Po namestitvi brskalnik zaprite in ponovno odprite, ter poskusite oddati ponovno.
Podpisovanje s komponento ProXSign
Ostalo
Za ostale težave pri ePodpisovanju si poglejte tudi preostala vprašanja in odgovore ali pa nas pokličite na telefonsko številko 01/477-42-27 oziroma nam pišite na cpu.it@ajpes.si.
VSE NOVICE